Bestulen på busspengarna

Säsongens andra radioprogram är avklarat. Idag var det första gången med den nya programledaren och jag tycker nog att det gick ganska bra. Det känns som att vi kommer att kunna göra bra program tillsammans. Från och med idag har jag blivit tilldelad en egen blogg på radiokanalens hemsida där tanken är att jag ska skriva en kort sammanfattning efter varje program. Får väl se hur bra det går.  :/

När jag tog bussen till jobbet idag åkte jag upp de sista pengarna på värdekortet, så direkt när jag kom ner till stan gick jag till stället där man kan ladda på korten. Jag betalade 100:- och fick tillbaka mitt kort laddat. När jag klev på bussen i kväll efter radiopratandet för att åka hem så började kortläsaren att pipa när jag stack ner kortet i den. Busschauffören testade kortet och sa att det inte fanns tillräckligt mycket pengar på det. Jag förklarade självklart att jag hade laddat på med hundra kronor i förmiddags och tog fram kvittot för att han skulle få se. Gissa om jag först blir förvånad och sedan förbannad när det på kvittot står att jag har betalat 10:-!!! Käringen som laddade kortet har alltså laddat in 90:- för lite!
Det betyder att 1) jag får gå till jobbet i morgon och 2) jag måste gå tillbaka till tanten (som för övrigt är en riktig satmara) och försöka få henne att sätta in mina 90:- som fattas. Det lär ju bli riktigt intressant att se om hon tror på mig eller om jag helt enkelt blev bestulen på de pengarna.  :( 
Chauffören var i alla fall så hygglig att jag fick åka med bussen hem, trots att jag inte kunde betala för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0