Hitta hem

Många andra har redan börjat, och nu är det min tur att börja blogga. Efter lite "tjat" från olika håll så kände jag att det kanske är dags nu, så jag gör ett försök...


Det första jag vill skriva om är att igår började en ny säsong av TV4´s "Hitta hem". Äntligen! Programmet handlar om vanvårdade och/eller övergivna hundar och katter som får hjälp och förhoppningsvis ett nytt hem som är tryggt och kärleksfullt, tack vare alla underbara människor som jobbar på olika djurhem. För min del som är djurälskare så är programmet ett av både de bästa och värsta djurprogrammen som visas. Bäst för att det helt enkelt är så himla bra. Värst för att det är så jobbigt att se dokumenterade bilder på de vanvårdade och sjuka djuren, ofta i en fruktansvärd miljö med smuts och avföring och på en alltför liten yta. Precis som varje avsnitt i förra säsongen så grät jag mig igenom hela gårdagens avsnitt. Både av sorg för att det är så hemskt, och av glädje när det går bra för de små stackarna. Det är 16 avsnitt den här säsongen, så jag har 15 avsnitt kvar att gråta mig igenom. *Snyft*

Igår när jag kom hem från jobbet och gick in i trappuppgången hajade jag till ordentligt. På dörren snett under min stod ett nytt namn. Det betyder alltså att paret som bodde där har flyttat ut och en annan kille har flyttat in. Men när hände det? För bara ett par dagar sedan stod de andra namnen där, så det måste ju ha skett helt nyligen. Men jag har inte märkt av någon flytt-aktivitet alls, varken ut eller in. Hur lyckades de med detta?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0