Kontrollbehovet testades

Igår sattes mitt starka kontrollbehov på prov när jag för första gången någonsin lät någon annan sköta butiken en liten stund. För mig som är en person som måste ha koll på allting och som har väldigt svårt att låta någon annan komma in på mina domäner var det riktigt tufft. Jag hade svårt att somna tre kvällar i rad och timmen i butiken innan hon skulle komma var jag lite uppstressad. Det var ju inte det att jag inte trodde att hon skulle klara av det; nej jag var mer nervös för hur jag skulle klara av att inte vara där och ha koll och sköta allt själv. Hon kom en stund innan det var dags för mig att gå, så vi hann prata igenom det viktigaste i lugn och ro. När jag väl gick därifrån var det med blandade känslor. Samtidigt som det var riktigt jobbigt så kändes det också lite skönt. För om det här funkar så betyder det lite frihet för mig.
Vad gjorde jag då när jag inte var där? Jo, jag tränade. Jag var på ett step-pass med dubbla brädor. Det var jobbigt men roligt! Det var länge sedan jag var på ett step-pass; det har mest blivit styrka och inte så mycket kondition de senaste månaderna.
Efter passet gick jag tillbaka till butiken och fick veta att allt hade gått bra. *Puh!* Nu var det värsta över för min del. Det kommer nog att kännas bättre och lättare för varje gång.  :)

Idag har jag gjort en hel del här hemma; diskat, lagat mat, plockat i ordning och tagit tag i saker som jag har skjutit upp länge. *känns bra*
Nu ska jag avsluta helgen med att se det absolut sista avsnittet av "Sopranos".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0