Dålig mamma

Senast jag gjorde det så lovade jag mig själv att inte göra det igen. Men idag gjorde jag det.
I morse när jag skulle ta ut något från garderoben i hallen där jag har jackor och skor gick Tilda in där. Hon vet att hon inte får vara där och jag sa till henne att gå ut men det gjorde hon ju självklart inte. Så jag tänkte att hon kunde ju vara där medan jag gjorde mig i ordning.
När jag kom hem i kväll så var det bara Otis som mötte mig vid dörren och min första tanke var att något hade hänt. Men sedan insåg jag nästan direkt vad jag hade gjort. Jag hade glömt henne i garderoben! Igen!  *Skamsen*
Senast det hände var för snart två år sedan. Jag skulle gå ut en kväll och när jag tog ut ett par skor gick hon in där. Den gången satt hon där i drygt nio timmar och blev utsläppt när jag kom hem vid fyra-tiden på natten.
Idag blev det tyvärr ännu längre, för jag gick inte hem direkt efter jobbet. Jag gick till gymmet och tränade och kom hem strax efter halv åtta. Då hade hon suttit där i tio timmar. Stackars Tilda!  *Dålig mamma*
När jag stängde garderobsdörren i morse tänkte jag att "Jag får inte glömma Tilda" och ändå gjorde jag det! Konstigt nog verkar hon inte vara sur på mig. När jag hade släppt ut henne åt hon lite mat och sedan ville hon mysa i soffan. Jag har självklart klappat mycket på henne och bett om ursäkt flera gånger, men trots det känner jag mig riktigt usel.  *Mycket dåligt samvete*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0