Sanndröm?

Flera gånger i mitt liv har jag haft drömmar som sedan visat sig hända i verkligheten. En del av dem har varit ungefärliga, medan andra har varit i detalj otäckt lika det som sedan händer på riktigt. Det är lite läskigt att inte veta om de riktigt hemska mardrömmarna jag ibland har bara är drömmar eller om de kommer att slå in.

För några nätter sedan drömde jag att det var något fel på rören i badrummet. När jag skulle spola i toaletten så började det spruta upp äckel-vatten ur handfatat och golvbrunnen i duschen.

Strax efter lunch-tid idag satt jag i soffan och slappade när det började låta väldigt konstigt. Det är svårt att beskriva hur det lät, men det liknade ljudet av en slagborr. Först trodde jag att ljudet kom utifrån och reste mig för att titta ut genom fönstret. När jag gick förbi badrummet insåg jag att ljudet kom därifrån. Jag gick in och upptäckte att det lät i rören till handfatet och duschen! Jag la handen på kranen för att se om vattnet fungerade och märkte då att rören vibrerade, förmodligen av trycket eller vad det nu var som orsakade det hemska ljudet. Tänkte på drömmen jag hade haft och vågade inte dra på vattnet utan gick ut i köket för att se om det fungerade där. Det lät lika hemskt även i de rören! Öppnade min ytterdörr och upptäckte att det lät i hela huset! Då blev jag orolig och sprang en våning ner till Nisse (vaktmästaren) för att fråga honom vad det kunde bero på. Han var inte hemma, så jag sprang upp igen och ringde på hos min granne. Hon undrade också vad det var som lät och vi gick ner i källaren eftersom ljudet lät starkare därifrån.
Hon gick först och följde ljudet in i ett rum där alla rör möts och där man sköter reglaget. Vad fick vi se där? Jo, vatten på golvet! Samtidigt som rören skakade något fruktansvärt så läckte det alltså ut vatten någonstans ifrån.
Jag sprang över till grannhuset där Håkan "fixare" bor och som tur var så var han hemma. Han följde med ner i källaren och försökte få stopp på det. Hur det löste sig vet jag inte för jag gick upp till mig (gillar ju inte källare) och efter ett tag så slutade det att låta och vattnet fungerar som det ska.
Sanndröm eller inte? Hmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0