Vårtal och körsång

Valborgsmässoafton. Jag hade inga planer för kvällen, mestadels beroende på att jag har för mycket att tänka på för tillfället. Men så idag frågade Pia om jag ville följa med och titta på en brasa. Sagt och gjort; vi knallade dit och stod där brevid barnfamiljer och fulla tonåringar och tittade på brasan.
Egentligen vet jag inte varför jag följde med. Jag tycker inte om brasor eftersom så många djur brinner upp. Stackars, stackars djuren! Jag gillar heller inte fyrverkerier. Visst kan de vara fina att titta på, men måste de smälla så förbannat??? Stackars, stackars djuren!
Knappt en timma senare var vi på väg därifrån igen; Pia hem till sig och jag hem till mig. Det var det. Valborgsmässoafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0