Polis på besök

Idag var jag med om något som jag aldrig har varit med om tidigare. Det kom in en tjej i butiken och frågade efter mig. När jag sa att jag var jag så presenterade hon sig och visade polislegitimation. Hon ville kolla några detaljer angående min anmälan om de där romerna som snattade hos mig i slutet av juni. När vi hade gått igenom en del saker frågade hon om jag kunde tänka mig att ställa upp på en fotokonfrontation.  :P  *Coolt*  Det är ju sådant jag typ bara har sett i amerikanska filmer och tv-serier. Hon förklarade för mig hur det går till och att jag inte behövde känna någon press att peka ut någon. Sedan fick jag se bilder på åtta olika män. Ingen av dem var han i det romska par som snattade hos mig, så jag fick tyvärr inte nöjet att peka ut någon.  :(  Men jag måste erkänna att det var lite häftigt att få se bilder på eventuella brottslingar.  ;)  Det känns bra att veta att polisen faktiskt lägger resurser när de har det på brott som t.ex. snatteri som inte på långa vägar är så allvarligt som mord, misshandel och våldtäkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0