Egentillverkad frukost

För en stund sedan bakade jag scones. Japp! Du läste rätt! Med tanke på hur lite tid jag lägger på "husliga" sysslor så är jag förvånad själv. Anledningen till bakandet var att jag kom på att jag inte hade något bröd till frukost i morgon. Jag hade nyss kommit hem och kände mig inte så sugen på att gå ut i det trista vädret igen och kom då på den briljanta idén att jag kan baka själv. Ringde till min syster för att få ett bra recept på scones och slängde sedan ihop ingredienserna lite snabbt. Formade till någorlunda snygga scones på en plåt och började tvätta av händerna. När jag stod med händerna under vatten kastade jag en blick mot bordet där plåten var i väntan på att ugnen skulle få rätt temperatur. Där på bordet stod Otis och slickade på degen! Jäkla katt, snabb som blixten är han! Efter drygt tio minuter i ugnen såg mina scones färdiga ut och efter provsmakning var det ett godkänt resultat. Så nu har jag frukost i morgon. Hur enkelt som helst!  :)

Kommentarer
Postat av: Kusin

så duktig!

2008-02-04 @ 18:51:10
URL: http://kozzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0