"El Choco"

I går eftermiddag började jag läsa boken "El Choco" och, japp, den är utläst! Jag hade svårt att slita mig från den; det var nästan så att jag ville fortsätta att läsa även när boken hade tagit slut. Den handlar om svensken Jonas Andersson som efter att ha försökt smuggla knark från Bolivia till Sverige hamnar i det beryktade fängelset San Pedro i La Paz.
Jag tycker att den påminner väldigt mycket om tv-serien "Bangkok Hilton" och filmen "Midnight Express" som båda avspeglar helvetet på olika fängelser i andra delar av världen. "Midnight Express" är för övrigt en film som jag tycker är väldigt stark, och den handlar precis som boken "El Choco" om en verklig händelse.
Jag tycker att "El Choco" är väl värd att läsa, och om någon har funderingar på att börja en karriär som knarkkurir så kan säkert boken få den personen på andra tankar. Jag rekommenderar den!

Kommentarer
Postat av: bobokrull

jag har köpt den boken med nu och ska börja läsa den snart :)

2008-02-03 @ 21:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0