Rödvin och allvars-prat

Jag hade inga planer på att göra något särskilt i går kväll, utan hade ställt in mig på en lugn lördagkväll ensam hemma med katterna. Men vid 18-tiden ringde Pia och frågade om jag ville komma över till henne. Kicki skulle komma dit och de hade tänkt att dricka lite vin och snacka skit, och de undrade om jag också var sugen på det. Så jag kravlade mig upp ur soffan och tog bussen hem till Pia. Det blev en hel del vin och många "djupa" samtal som man ju ofta lätt hamnar i under alkoholens inverkan. Sent blev det också; klockan var närmare 02.30 när jag tog en taxi hem. Jag gissar på att två personer har varit lite slitna idag.  ; )

Själv har jag motionerat lite idag. Eftersom vädret för första gången på länge har varit någorlunda bra så tog jag en promenad på eftermiddagen. Riktigt skönt! Egentligen hade jag tänkt att gå dubbelt så långt som jag gjorde, men det var lite kallt efter ett tag och jag vill inte dra på mig en förkylning, så jag bestämde mig för att bara ta den korta rundan. Det får bli den långa nästa gång i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0