Två extra-katter

Extra-katten Bamse har varit här hos oss i två och en halv vecka, och ska vara här i ytterligare två veckor. Det var lite bråk de första dagarna mellan honom och Otis, men nu går det hur bra som helst. De känner ju varandra sedan tidigare; det är tredje sommaren som han är här, plus att han har varit här vid andra, kortare tillfällen också.
I går kväll kom det en extra-kisse till. Han heter Tiger och ska vara här i tre veckor. Det var helt oplanerat; hans matte ringde i förrgår och undrade om jag kunde hjälpa till för den som vanligtvis ser efter honom kunde plötsligt inte den här gången. Jag tyckte synd om Tiger, så självklart sa jag Ja.
Det var lite spänt här hela kvällen igår, men idag har det varit lite lugnare. Tiger fräser och morrar så fort han ser någon av de andra tre. De är ju självklart nyfikna, men än så länge har de lämnat honom i fred. Däremot ylade Tiger en större del av natten, för han är utekatt och ville inte alls vara inne. Så nu har jag en extra-katt som skriker för att han vill gå ut, och en extra-katt som hoppar upp på ytterdörrens handtag för att han vill åka hem.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0