Missade två

Sedan jag kom hem från SRF är det många som har frågat vad jag såg för konserter i år. Jag kan berätta vilka som jag innan festivalen hade tänkt att se men som jag inte såg. Först var det Sebastian Bach som jag ville se eftersom jag missade honom förra gången han var där. Men den här gången var det inte mitt fel; han hade av någon anledning ställt in.
Den andra som jag missade, men som jag till och med hade skrivit här på bloggen att jag "definitivt" skulle se på SRF var Team Cans. Här kan jag enbart skylla på en bra förfest i Hasse´s trädgård, vilket gjorde att vi kom iväg lite sent. Hasse släppte av oss vid festivalområdet precis när kören började sjunga. Nu är det så att från avsläppningsstället till entrén på andra sidan festivalområdet är det en bra bit att gå, och eftersom vi visste att de bara skulle uppträda med fyra låtar så förstod vi nog att det var rätt kört. Men vi kämpade tappert på lite halvjäktat på utsidan av festivalstaketet samtidigt som vi hörde dem framföra den första, andra och den tredje låten. När vi kom till den sidan där entrén är hörde vi att de började på den fjärde och sista låten, och de hann ju självklart även avsluta den innan vi hunnit fram till entrén.  *Surt* Fast egentligen hade det inte spelat någon roll om vi hunnit in, för väl där inne skulle vi ju ha tagit oss fram till rätt scen också...
Men det ger en uppfattning om hur stort området är; enligt spelschemat skulle de uppträda ca. 15 minuter, och trots att vi skyndade oss så hann vi på den tiden inte från ena sidan av området till den andra.

Här är i alla fall några urval av de konserter som jag såg:

                   

1 Sonic Syndicate
2 The Poodles
3 Apocalyptica
4 Avantasia
5 Poison


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0