Kulturella russin

Idag har jag fått en dos kultur. Jag var på Länsmuseet med Jeanette och Henrik en stund på eftermiddagen där vi tittade på utställningen "Russin". En utställning som både jag och Jeanette fick en hel del skratt av. Det är konstnären Johan Hagelbäck som har skapat en russinvärld med russin i många olika situationer. Russin i skolan, russin som idrottar, russin på stranden i Malaga, russin på fotbollsmatch på Russunda (Råsunda), russin på ålderdomshemmet... Min favorit var russin på rockkonsert på Ruskildefestivalen (Roskilde); den var klockren med musik som spelade och russinpubliken som hoppade i takt till den.  :D 

Som planerat blev det också en power-walk på nästan en timma på förmiddagen idag. Det var faktiskt riktigt skönt trots att det bara var några få plusgrader ute.  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0