Underbart, eller?

Sol, klarblå himmel och härlig sommarvärme. Japp, så har det varit idag. Underbart!
Men samtidigt som det är underbart så är det för mig väldigt deprimerande. Stannade till på affären på hemvägen från jobbet för att köpa något att äta. Det var sååå många som köpte engångsgrillar, kött och annat som hör till en grillkväll. Jag vill också grilla! Men inte ensam... Jag vill göra något roligt i helgen när det ska vara så fint väder. Men inte ensam... Jag har inte ens en fungerande bil så att jag kan ta mig någonstans, ensam.  :(
Sommaren är på väg i full fart och precis som jag gör varje år så tänker jag även i år att "det och det och det vill jag göra i sommar". Och precis som varje år så kommer det inte att bli av. För jag har ingen att göra det med och jag vill inte göra det ensam.
Det är samma sak varje år; jag både längtar till sommaren och har ångest för att den snart är över utan att jag har gjort något av det som jag vill göra. Varje år har jag tänkt att "nästa år kanske jag har någon att göra något med", men nu har jag slutat att tänka så för det är bara meningslöst.  
Samma sak resten av året. Jag älskar julen men jag hatar att inte ha någon att köpa julklappar till. Jag hatar att inte ha någon att fira min födelsedag med. Alla år förut har jag tänkt likadant om det; "nästa jul kanske jag har någon att köpa julklappar till", "nästa nyår kanske jag har någon att önska gott nytt år", "nästa år kanske jag har någon som firar mig på min födelsedag". Jag har slutat att tänka så om det också. Meningslöst. Åren går och det blir ingen förändring.
Det är faktiskt inte alltid så roligt att vara ensam. Och då hjälper det inte att det är sol, klarblå himmel och härlig sommarvärme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0