Stressande besök

I dag kom det in två romer (kvinnor) i butiken. Med sig hade de också en liten flicka på kanske 4 - 5 år. Så fort de klev in genom dörren drog mitt adrenalin igång och jag blev alldeles skakig. Jag hatar sådana situationer för jag blir så stressad. Jag kollar dem som en hök samtidigt som jag dels är orolig för att de ska ta något och dels är livrädd för att anklaga någon oskyldig för att ha tagit något.
Med tanke på hur det gick för några månader sedan när jag hade besök av ett par andra romer och det då försvann saker för nästan 1000:- så blev jag inte direkt överlycklig när dagens besökare kom. I samma stund som de kom in så greppade jag min mobiltelefon och höll den beredd i ena handen hela tiden som de var kvar i butiken. Inte för att jag skulle ringa polisen utan för att jag snabbt som attan skulle kunna ta bilder på personerna om jag anade att något hade råkat slinka ner i någon av kjolarna. För om jag blir bestulen igen så ska jag minsann kunna visa bilder på de misstänkta för polisen och inte behöva försöka minnas detaljer när de allihopa ändå ser ungefär likadana ut. Det är faktiskt svårt att beskriva dem i efterhand; "svart uppsatt hår, stora smycken, blus med krås och stor kjol"... Det passar in på typ alla kvinnliga finska romer.
Som tur var så blev jag inte av med något den här gången så vitt jag vet.  *Puh*

Kommentarer
Postat av: bobokrull

du kan ju sätta upp en kameraatrapp i lokalen, dom ser exakt ut som en riktig kamera och man kan även fixa klistermärken som är avskräckande för eventuella snattare. på http://www.kjell.com/ så finns det riktigt bra grejer.

2008-09-26 @ 16:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0