Tre onda ting

I dag har det bara hänt bra saker.  *Ironisk*  Som de flesta vet så kommer en olycka sällan ensam. Samma sak är det med dåliga saker; de kommer i flock.
Det började när jag cyklade till jobbet. Då fastnade mina (ljusa, typiskt nog) byxor i cykelkedjan, så jag fick MASSOR med olja på högra byxbenet. Jättesnyggt! NOT!
Ett par timmar senare gick mitt skärp sönder. Det ENDA av mina skärp som jag använder för tillfället, och som dessutom är ett av favoriterna.  :(
Sedan gick jag hela eftermiddagen och väntade på nästa dåliga sak eftersom de oftast (för mig) brukar vara tre stycken i taget. När inget mer hände på jobbet så tänkte jag att det säkert händer när jag kommer hem.
Mycket riktigt! När jag kom hem så låg min ENDA riktiga ugnsform av glas i tusen bitar på köksgolvet! Den stod på spisen innan och någon av katterna (förmodligen Otis) hade nog råkat ha ner den på golvet. Det var glas överallt, och det var små små små bitar. Det är ett UNDER att inte katterna hade skurit sönder trampdynorna för de hade ju säkert gått omkring i glaset innan jag kom hem.
Som om jag inte har nog med elände ändå!  :(  *Suck*

Lite uppmuntrande var dock något som kom med posten i dag. Ett litet bevis på att en vän bryr sig. Tack Eleonor! Jag blev rörd!  :)
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0