Julkort

Julen är visserligen över för den här gången, men jag måste ändå skriva en sak om julkort. Inte vilka julkort som helst, utan om de som är ett foto på någons barn i tomtekläder. Är det ett måste att föräldrar ska skicka julkort i form av sina motvilligt stillasittande och uttråkade barn iklädda diverse olika tomtekostymer? Jag förstår att föräldrar vill skicka bilder på sina barn, men för mig kan det lika gärna vara ett vanligt julkort med en målad tomte på. Nu menar jag inte att dissa alla barnfoto-julkort och de som skickar dem, men de som gläds mest åt dem är väl ändå den närmsta släkten? Missförstå mig inte; jag blir glad för alla julkort jag får!
Det jag vill komma till är att jag har en vän som har överraskat mig med att inte göra som alla andra föräldrar. Hon och hennes man fick sitt första barn för ett och ett halvt år sedan. Redan förra julen när jag öppnade kuvertet till julkortet från dem var jag inställd på att få ett foto på deras nyfödda i någon form av tomtedräkt. Gissa om jag blev förvånad när jag plockade ut ett foto på hennes katt iklädd tomteluva!  :P  *Mycket uppskattat!*
När årets julkort från dem kom så var jag säker på att nu är det i alla fall ett foto på sonen. Men hon lyckades överraska mig totalt igen. Det var ett foto på en stor nalle iklädd tomteluva och röd slips!  :D  *Tjoade förtjust när jag såg fotot*  Våga vägra göra som alla andra!  *Heja heja!*  :)

Kommentarer
Postat av: kusin

annars kan man göra som mig.. inte skicka julkort alls ha ha ha

2009-12-30 @ 09:02:57
URL: http://kozzy.blogg.se/
Postat av: bobokrull

det gör inte jag heller, det är ju bara jobbigt att skicka en massa kort, nej jag skickar hellre sms till nyår, det får räcka.

2009-12-30 @ 17:40:38
URL: http://bobokrull81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0