Känns bra

I dag är det en glädjens dag i mitt hjärta. Jag var på återbesök hos veterinären med Otis på eftermiddagen. Det skulle tas ett nytt sköldkörtelprov för att se om medicineringen hjälper. Provsvaret kommer inte förrän nästa vecka, men det ser ändå positivt ut. Blåsljudet på hans hjärta som hon hörde sist när vi var där har nästan försvunnit.  :P  *Bra tecken*  När vi vägde honom visade det sig att han har gått upp ungefär 2 hekto!  :D  På bara tre veckor! Det är jättebra!!!  *Klappade händerna av förtjusning när vi såg vikten*
Veterinären sa att vi fortsätter med medicineringen eftersom det verkar fungera, så får vi se nästa vecka när provsvaret kommer om dosen räcker eller om den ska ökas eller sänkas. En veckas jod-behandling i Jönköping verkar inte vara aktuellt just nu i alla fall. Skönt!  *Pustar ut*
Det kändes riktigt bra när vi åkte därifrån. Jag är glad att Otis verkar bli bättre, både för hans skull så klart och även min egen.  :)

Kommentarer
Postat av: bobokrull

grattis, hoppas att han blir helt bra sen.



Gott Nytt År önskar M1 och Jenny

2009-12-31 @ 13:46:43
URL: http://bobokrull81.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad bra!!



Gott Nytt År:)

2009-12-31 @ 14:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0