Medicin

I kväll gav jag Otis hans medicin för första gången. Pillren är jättesmå! Bra, för då är det lätt att stoppa ner dem i halsen på honom. Dåligt, för då försvinner de så lätt om man t.ex. tappar dem någonstans. Som tur är så är de orange-färgade så de syns.  :)
Det var inga problem med första pillret. Först la jag ett framför honom som en godis och tänkte se om han trodde att det var det och åt den frivilligt. Det gjorde han inte; han bara tittade på den och vände sig bort. Då tog jag den och stoppade ner den i halsen på honom. Nemas problemas. Den försvann så jag antar att han svalde den.  ;)  Det här med medicinering ska nog gå bra. Hoppas bara att det hjälper så att han blir bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0