Ny kassa

I dag levererades den nya kassaapparaten till butiken. Min gamla kassaapparat är inte godkänd enligt den nya kassalagen som börjar gälla den 1:a januari, så jag var tvungen att köpa en helt ny. Jag hade hellre lagt 40.000:- på något annat, men tyvärr har jag ju inget val.  :(  Iofs finns det ju billigare alternativ, men jag tycker att den här passar ganska bra. Den har plats för många varugrupper (bra om man vill ha statistik på det man säljer) och den har även en scanner.  *Lyx*
Skatteverket inför den här nya lagen för att komma åt alla fuskare, främst frisörer och företag inom restaurangbranschen. Men den gäller ju alla, även oss som är hederliga och gör rätt för oss. Det som är irriterande är att alla får bekosta sina nya kassaapparater själva. Man tycker ju att eftersom det inte är ett fritt val att behöva införskaffa nya kassasystem så borde man få en del av kostnaden subventionerad. Men inte då.  ;(
Vad gäller fusket så tror jag inte att det kommer att upphöra. Till stor del förmodligen, men inte helt. De som fuskar kommer bara att hitta nya sätt att fuska på. Då står vi ärliga där med nya och dyra kassaapparater och tomma plånböcker medan de oärliga fortfarande drar in svarta pengar...

Kommentarer
Postat av: bobokrull

vad är det som är speciellt med den nya kassan då?

2009-12-29 @ 00:39:35
URL: http://bobokrull81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0