Svar på provet

I dag ringde veterinären för att meddela provsvaret. Hon hade haft rätt; det visade sig att Otis har problem med sköldkörteln. Värdet ska tydligen ligga på max 60, men Otis värde ligger på 170!!!  :O  Då är det kanske inte så konstigt att han rasar i vikt och att han är överaktiv.  :S
Vi diskuterade lite och beslutade att vi ska börja med pillerbehandling. Förmodligen (och förhoppningsvis!) räcker det med medicinering och regelbundna veterinärbesök med diverse provtagningar, och då behöver vi inte genomgå en veckas jod-behandling i Jönköping. Han ska få ett piller varje dag resten av sitt liv. Men jag tycker att det känns ok; jag är lite lättad. Nu vet jag varför han har blivit så smal och beter sig lite konstigt ibland, och jag vet att det finns behandling och att han kommer att må lite bättre av den.
Veterinären skickade in receptet till Apoteket i dag så att jag kunde hämta det på eftermiddagen, men tyvärr hade just det Apoteket som jag gick till inte den medicinen hemma, så jag får gå till ett annat Apotek i morgon och hämta ut pillren. Då börjar Otis nya, och förhoppningsvis friskare, liv.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0