Sonisphere

Tänkte berätta lite om gårdagens festival, Sonisphere, men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det utan att låta alltför negativ. Det började bra i alla fall. Jag, syrran, Pia, Kicki, Håkan och Stefan tog tåget kl 10.35 till Hultsfred.

         

1) Syrran
2) Grabbarna
3) Brudarna

Vi kom fram till festivalen kl. 12.50 och då missade vi Dead by April som jag gärna ville se; de gick på redan halv ett. Synd!  :(



Vi har nyss klivit av tåget och dricker upp det sista innan vi ska gå in på festivalområdet.

När vi gick in genom entrén sattes nivån på hur dagen skulle bli. Det började med att jag fastnade i kontrollen för vakten hittade ett nagellack i min väska. Det fick man tydligen inte ta in, varför fick jag ingen förklaring till. För att det är glas? Eller för att lack är en flytande vätska? Eller för att det var fel färg på lacket?  ;(  Efter att ha tjafsat en stund med vakten så slutade det med att jag kastade nagellacket i soptunnan.  *Mutter*  Hade han kollat lite mer i väskan så hade han hittat ett lack till, och dessutom även en pincett och en nagelsax. De hade jag nog inte heller kommit in med för de kan ju användas som vapen. Jag förstår att de har sina regler, och det är jättebra att de kollar. Men ett nagellack! Löjligt!

Första aktivitet inne på området var så klart att köpa öl. Vi fick stå i kö i 35 minuter!!!  :(  Det visade sig att det var så dagen skulle fortsätta. Kö, kö, kö, kö, kö.... Det var likadant till maten också. Personalen jobbade i slowmotion. De verkade inte förstå att det ska gå fort, de betedde sig som nybörjare och verkade osäkra på vad de skulle göra. Det är INTE acceptabelt att behöva stå i kö i minst en halvtimma för att köpa en öl eller lite mat!!! Syrrans kille o hans kompisar stod i matkön i över en timma! Helt otroligt! Det är inte så kul att slösa bort en tredjedel av all tid på en festival med att köa.

Vi upptäckte också att det inte fanns något sjukvårdstält inne på området. Vad är det för sätt? Det måste ju finnas inom rimligt avstånd om det händer något! Vakterna inne på området verkade inte heller riktigt alerta. Vi såg när det kom en kille och bar på en tjej som hade fått en allergisk reaktion (hon var avsvimmad), och när han bad vakten om hjälp att ta henne till sjukvårdare verkade vakten mest handfallen och stod och tvekade lite om vad han skulle göra. Helt sjukt!

När syrran skulle köpa en flaska vatten sent på kvällen så fanns det inget kvar! Men herregud! Vi fick gå runt till flera ölställen och matställen innan vi till slut hittade en som hade vatten kvar. Dålig planering!

Jag har varit på en del festivaler i mitt liv och jag har aldrig varit på någon som är så dåligt organiserad! Det känns tråkigt att behöva dissa så här, men det är sådana saker som förstör. Irritationen ökar och humöret sjunker.  :(

Det fanns ändå några saker som var roliga. Dels träffade vi en del människor som vi känner. Bl.a. M2 som var där med sina vänner. Jag träffade en klasskompis i ölkön, Jimmie, så honom satt vi och pratade med en stund.
Vädret var faktiskt ganska ok också. Det kom en ordentlig störtskur vid 18-tiden och efter det blev det ju väldigt lerigt. Men sedan kom det inte mer regn och det var dessutom varmt både på dagen och kvällen, så det gjorde inte så mycket att det regnade. Det kunde ju ha varit mycket värre. Syrran, Kicki och jag hade precis köpt öl när det började ösregna. Men vi försökte ignorera det och satt ändå vid ett bord och drack våra öl som inte tog slut eftersom regnet fyllde på muggarna hela tiden.  ;)

         

1) Jimmie
2) Syrran i regnet
3) Det har slutat regna!  :)

Kvällen avslutades med min höjdpunkt, Metallica. Jag åkte ju dit för att se dem och jag fick vad jag hade hoppats. De gick på vid midnatt och gick av strax efter kl. 02.00. De var jättebra, det var fullt ös, de levererade och jag var nöjd.  :o)

         

         

När det var slut började vandringen till bilen. Jäklar vad långt det var! Det tog nästan en timma att komma ut från festivalområdet och gå till bilen. Sedan tog det ytterligare 50 minuter att ta sig ut från parkeringen. Det var väääldigt många bilar där! Jag var hemma halv sex i morse.  :S


Kommentarer
Postat av: bobokrull

Precis som på Metaltown då, det var väldigt oorganiserat och man fick stå i kö precis hela tiden.

2009-07-20 @ 10:26:53
Postat av: fi

Såhär i efterhand känns det bra att man inte åkte dit. Skulle me bra gärna vilja se dead by april, men det blir nog fler ggr.

2009-07-21 @ 10:03:13
URL: http://kozzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0