Tvätt till tusen

Jag hade bokat tvättstugan i dag. Vanligtvis tvättar jag var fjärde vecka, men senast jag skulle tvätta var samma dag som vi kom hem från SRF och då orkade jag inte. Sedan har jag inte tagit tag i det för jag har kläder så att jag klarar mig ändå. Men nu är det ÅTTA veckor sedan jag tvättade senast och högen med smutstvätt började bli ganska stor.  :S
I fredags fick jag veta av en granne att en av våra två tvättmaskiner är trasig! Den skulle de ju så klart inte hinna laga tills i dag. Yippie! NOT!  :(  Jag hade bokat tiden mellan kl. 17.00 och 22.00, och med bara en fungerande maskin skulle jag kanske hinna tvätta hälften, om ens det. Som tur var så kom hon som hade tiden före mig i dag och ringde på hos mig vid två-tiden. Hon sa att hon var klar och att jag kunde börja redan då om jag ville, med tanke på att det bara går att tvätta i en maskin. Snällt av henne!  :)  Så jag satte i gång då, och har hållit på i nästan åtta timmar nu. Jag hann inte allt; jag har tre maskiner kvar att tvätta. Men som tur är så är det ledigt i morgon förmiddag, så jag bokade den tiden för att kunna tvätta färdigt resten då.  *Ska-nog-tvätta-oftare-än-var-åttonde-vecka-i-fortsättningen*  :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0