SRF - slutord

En av de som saker som jag tycker är så bra med Sweden Rock är blandningen på folk. Besökarna är alla typer av människor; typiska rockers, smyg-rockers, icke rockers, killar, tjejer, kvinnor, män, unga, gamla, arbetslösa, knegare, företagare... Framför allt gillar jag blandningen på åldrar. Det är många som tar med sig sina barn, från nyfödda till tonåringar, men det är också många morfar och farfar där.  :)

         

Jag ska nämna något om årets konserter också. Precis som vanligt så missade jag en hel del. Amon Amarth missade jag ju på grund av diverse olika förseningar på ditresan. Jag hade också väldigt gärna velat se In Flames som spelade på fredag kväll, men då var jag så blöt och kall att jag inte pallade att vänta till 23.30 när de skulle gå på.  *Suck*

Av de konserter som jag faktiskt såg så tänkte jag att jag för en gångs skull ska rangordna dem i den ordning som jag tyckte att de var bäst.

På första plats:  *trumvirvel*



Hammerfall

På delad andra plats:

    

1) Volbeat
2) Kamelot


På fjärde plats:



Europe

På delad femte plats kommer Dream Theater, Twisted Sister, Soilwork, Cruicified Barbara och alla andra som jag såg/hörde några låtar av.

Jag var visst i närheten när H.E.A.T. spelade också. Jag har inget minne av det, men jag hittade en bild på dem i min kamera som jag tydligen har tagit...  ;)



Sammanfattningsvis kan jag säga att jag hade jätteroligt även i år. Det enda minuset är vädret, men även det kunde ju ha varit mycket värre. Det regnade ju faktiskt bara en dag av fyra (tur!), däremot var ju kylan riktigt jobbig. Hörde av någon att det var närmare nollgradigt på kvällarna och nätterna! Inte konstigt att jag var som ett isblock!  :S  Vi har ju blivit ordentligt bortskämda åren innan med jättevarmt kanonbra väder, så någon gång måste ju turen vända. Men nästa år, DÅ är det superbra väder igen!  ;D
Det slogs nytt publikrekord i år igen; det var 35.200 besökare. Nice!  :)

Norje - I´ll be back!!!  :D

*Supernöjd*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0