Stackars Otis

I går bakade jag en sockerkaka. Det har jag inte gjort på superlänge, men jag fick ett infall och rörde ihop en smet. Otis brukar oftast hålla mig sällskap i köket; han är väldigt intresserad av det jag håller på med ifall jag låter honom smaka lite. Så när jag hade hällt över smeten i bakformen så lät jag honom slicka ur det lilla som var kvar i bunken.
Sedan när sockerkakan var klar och hade svalnat lite så skulle jag smaka en bit och då ville ju självklart Otis också ha. Så jag lät honom få några små bitar. DUMT!!! Jag vet ju hur känslig mage han har.  :S
Ett par timmar senare när jag satt vid datorn så hörde jag "Sprut" från toaletten och det lät som att han satt och kissade. Men jag förstod ju direkt att det var nummer två i mycket lös form.  :(  Mycket riktigt, när jag kom dit så satt han där och det bara rann ur honom. Sedan hann han knappt gå ut från badrummet förrän han var tvungen att gå tillbaka och sätta sig på lådan igen. Flera gånger gick han i skytteltrafik ut och in på toaletten. Stackars lilla Otis!  :(  Nu blir det i alla fall ingen mer sockerkaka för honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0