Gammal öl

Det blev ingen brasa för mig i går. Lika bra det; jag är ju inte överdrivet förtjust i just den delen av Valborgsfirandet med tanke på alla stackars igelkottar och andra djur som går en hemsk död till mötes.  :´(

I stället följde jag med Claes och Hillevi till "De Klomp" för att äta lite mat. Där serverar de tydligen gammal öl och de har dessutom mage att ta fullt betalt för det! Dåligt tycker jag!  ;(
Det var inget fel på ölen; den gick enligt bäst före-datumet ut för bara en månad sedan. Men som kund så borde man i alla fall få möjligheten att välja en öl som har gått ut till rabatterat pris eller en fräsch öl till fullt pris. Nu sålde de en gammal öl till fullt pris utan att informera om att datumet var passerat. När ölen nästan var urdrucken råkade jag titta på datummärkningen och när jag ifrågasatte det var barpersonalen inte särskilt tillmötesgående, utan hävdade att de är i sin fulla rätt att sälja ölen i två år till efter utgånget datum! Hmmm... Det är ju en sak om de då sänker priset på den. Men hur många vill egentligen betala fullt pris för gammal öl? Eftersom de inte informerar kunderna om datumet så är det ju säkert väldigt många som blir "lurade".
Jag säljer ju själv ätbara saker och jag har lärt mig att man MÅSTE informera kunder om passerat bäst före-datum. Men det kanske inte gäller barer och pubar? Eller så kanske det är jag som inte har fått rätt information? Kanske bäst för min egen skull och min buisiness att kolla upp vad som egentligen gäller...

Kommentarer
Postat av: fi

nä de måste ha koll på datumet! det är straffbart att medvetet sälja utgånget, har iaf jag fått lära mig..

bra personal hade bett om ursäkt många gånger o bjudit på dessert eller liknade som komp, men det kanske inte går till så i storstan...

2009-05-02 @ 12:22:31
URL: http://kozzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0