Reunion

I går var det SRF-fest. En reunion som har varit planerad ganska länge. Tyvärr var inte M2 med för han var sjuk, men det var jag, Johanna, Maria, M1, Richard, Claes och Pia. Vi hade bestämt att vi skulle festa hemma hos Pia, och när vi kom dit så var Laila också där. Då fick hon vara M2´s stand-in.  :P

    

    
 
    

Senare på kvällen gick vi till "Mörner´s". Det var ett misstag.  :(  Claes blev inte insläppt för han var "för onykter" enligt vakterna. Vi som har sett Claes full förut kan intyga att han INTE var för onykter. Vi andra hade redan hunnit gå in och även beställa i baren, men eftersom Claes inte kom så gick jag ut för att kolla varför. Efter en stund kom Johanna ut och sedan även M1. För att göra en lång historia kort så slutade det med att vi allihopa gick vidare i stället. Då hade mitt försök att prata förstånd med vakterna inte gett något resultat, och dessutom hade Johanna och M1 blivit avvisade från platsen av polisen!  :O  Helt otroligt! De stod bara utanför tillsammans med Claes. Inget tjafs, inget bråk, inget våld och ingen aggression, men de två dryga och fjantiga vakterna upplevde tydligen dem som ett hot och bad polisen att avvisa dem! De kunde inte ens göra det själva! Jösses säger jag bara! Den ena av vakterna känner jag till sedan tidigare; när jag för 15 år sedan jobbade som bartender jobbade han som vakt på samma ställe. Han var ett stort jävla rövhål redan då. Rätt åt honom att han inte har kommit längre i livet på så många år.  ;(  *Irriterad på idioten*

Johanna, Maria, M1 och Richard skulle sova hos mig, och när vi kom hem sent på natten hann M1 inte ens klä av sig eller fixa i ordning sin sovplats innan han slocknade i soffan.  :P



När jag gick upp vid niotiden i morse för att ge katterna lite mat låg han på golvet i hallen! Han hade alltså någon gång under natten vaknat i soffan, letat reda på sin kudde och gått ut i hallen och lagt sig på golvet bland alla skor precis innanför min ytterdörr. Rakt på golvet med endast sin kudde, ingen madrass eller täcke. Och han hade fortfarande alla kläder på sig. Eh... va?!?
Sedan gick jag och la mig och sov några timmar till. Nästa gång jag vaknade så låg han i soffan igen. Fortfarande med kläderna på sig och inget täcke.  :P
Gänget började vakna till liv vid halv ett-tiden, men det var inte direkt någon action på dem. De satt mest tysta och stirrade på ingenting, och M1 var det knappt något liv i alls. Han rörde bara på sig när han var uppe och pratade med toaletten några gånger.  ;)  De var kvar hos mig ända till 18-tiden när de hade fått i sig en dagen-efter-pizza (inte M1!) och började känna sig kördugliga igen.
Det kan man ju tolka som att det tydligen var en bra fest i alla fall! Det är riktigt metal!  :D


Kommentarer
Postat av: bobokrull

jag skäms lite faktiskt över att jag var otrevlig mot vakten, visst var han ganska dryg och så men jag brände mina broar totalt när jag kallade honom för "låtsaspolis", hade jag inte gjort det så kanske jag hade kunnat snacka med honom, nu så tittade han inte ens åt mitt håll.



sen så tycker jag att det är lite konstigt att jag fick komma in på krogen och inte Claes.

2009-11-23 @ 18:46:55
URL: http://bobokrull81.blogg.se/
Postat av: bobokrull

det ser ut som att jag hade reumatism på några bilder men det har jag inte, jag vet inte varför jag gör sådär men händerna. :)

2009-11-23 @ 19:03:54
URL: http://bobokrull81.blogg.se/
Postat av: Richard

Det var ju snälla bilder iallfall :) Det har slutat snurra nu...

2009-11-23 @ 19:28:58
URL: http://snyggrille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0