Kyligt

Som alltid när jag ska göra något så ska det ju självklart strula. Den här gången var det min tågresa som var objekt för strulet. Det började redan när jag skulle åka. Tåget skulle gå kl. 16.00 i torsdags, men på grund av teknikfel med en motor var det försenat till 16.47. Det gjorde i sin tur att jag missade mitt tågbyte i Stockholm där jag bara hade en halvtimma på mig tills mitt nästa tåg skulle gå. Tågvärden bokade om mig till ett senare tåg från Stockholm, så jag fick vänta på Centralen i vår huvudstad till kl. 20.42 innan mitt tåg gick. Som plåster på såren fick jag 2 stycken matkuponger á 50:- styck så att jag skulle kunna köpa mig lite mat under tiden.  *Helt ok*
Efter ytterligare 13 timmar på nästa tåg (hela resan skulle ha tagit 13,5 timmar totalt, men på grund av förseningen tog den 18 timmar), kom jag i går förmiddag äntligen fram till mitt slutmål, Piteå.  :P


Kommentarer
Postat av: bobokrull

ååååh vilket jäkla lyx, vill också till piteå :) vad ska du göra där?

2009-10-31 @ 12:31:34
URL: http://bobokrull81.blogg.se/
Postat av: bobokrull

ta en sväng till "pentryt" som ligger på sundsgatan 29 där finns det riktigt bra mat, eller varför inte käka lite palt på "paltzerian".

2009-11-01 @ 17:39:37
URL: http://bobokrull81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0