Tandvärk

Jag är inte direkt supernöjd med lagningen av hålet i min tand. Eller rättare sagt; det är nog inget fel på själva lagningen, det är plasten som används till lagning av tänder som jag inte är så nöjd med. Det verkar som att mina tänder inte gillar det materialet.  :S
Sist jag lagade ett hål, för ungefär 15 år sedan, hade jag grym tandvärk och huvudvärk i nästan tre månader efter besöket hos tandläkaren. Konstant ont i nästan tre månader! Efter ett par veckors lidande ringde jag till tandläkaren för jag trodde att det var något fel på lagningen, men fick då till svar att "det kan ta ett tag innan tanden "vänjer" sig vid materialet". Jo tack, jag märkte det! Tre månader!  :(
I fredags när jag skulle laga en tand igen frågade jag tandläkaren om detta, och han sa också att det faktiskt är så att det kan ta ett tag innan tanden vänjer sig. Tyvärr så har jag ont även denna gång.  :(  Varje gång jag äter så får jag grym tandvärk. Värst är det när jag äter något kallt. Det sprids också vidare från tanden upp till tinningen så jag får jätteont i huvudet på den sidan. Även när jag inte äter så har jag ont, inte lika mycket men det är en konstant molande värk hela tiden. Skitjobbigt!  :(
Det värsta är att jag har ju två hål kvar att laga.  :S  Jag har fått en tid för dem i början av oktober, och då ska båda lagas samtidigt.  *Dubbelt ont*  Tänk om värken håller i sig nästan lika lång tid som sist? Då kommer jag i så fall ha ont på båda sidor och i hela huvudet ända till nästa år! Shit pommes frites vad jag kommer att vara på bra humör jämt då. NOT!!!  :(


Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Enligt min tandläkare kan det ta upp till 6 måbader innan det "satt" sig ordentligt!

2009-09-16 @ 08:25:33
URL: http://asif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0