Stockholm och Sonisphere

TORSDAG: Tog bussen upp till Stockholm för att hälsa på min vän Annika. Hon och hennes dotter Julia mötte mig på Centralen och sedan gick vi på stan. Vi åt lite lunch och shoppade scrap-saker. Kvällen tillbringade vi hemma där vi frossade i godis. Jag fick även leka "affär" med Julia.  :)


FREDAG: Vi hade bestämt att gå på museum, och eftersom Julia inte skulle tycka att det var alltför tråkigt så fick hon välja vilket. Hon valde Postmuséet.



Vi började med avdelningen för de små; "Lilla Posten". Där får barnen leka postkontor och även tillverka egna vykort som de får skicka iväg på riktigt.
Sedan gick vi till de andra avdelningarna där man får följa posten och postutdelningens väg och utveckling genom tiderna.

    

         

1) Ingången till Lilla Posten
2) Jag som frimärke  :P
3) Gammal postbil
4) Ännu äldre "postbil"
5) Tidtabell för postdiligensen Katrineholm - Jönköping den 11 juli 1862

Klockan 16.00 mötte vi upp syrran och Maria på Centralen. Vi tog oss sedan till restaurang "Blå dörren" för att äta lite mat. Vädret var kanonfint så vi satt på uteserveringen och hade det trevligt. Jag åt Fläskfilé Oscar och vaniljglass med varma hjortron.  *jättegott*  Jag kan rekommendera den restaurangen; god mat och bra service.  :)


LÖRDAG = Sonisphere
Jag har tyvärr inte så mycket bra att säga om årets festival heller.  :(  Det var lika jävla katastrofalt skitdåligt organiserat som förra året. Kanske t.o.m. ännu sämre. Man blir på ganska dåligt humör när man får köa trekvart/en timma varje gång man vill ha tag i en öl eller lite mat. Som dessutom är skitdyrt!  ;(
Av de två scenerna var en placerad jättedumt, så om man hamnade långt bak i publiken såg man inte scenen för en massa träd som stod i vägen. Allt var dåligt; dåligt planerat, dålig service, dålig tillgång på mat och dryck, dålig säkerhet... Dåligt, dåligt, DÅLIGT!!!  :(

Och det blev ju inte bättre av att det var dåligt väder! Det började regna strax före lunch, och sedan fortsatte det. Som det regnade! Oavbrutet och ihärdigt, vissa stunder öste det ner! Det tog inte lång stund innan marken var som en lervälling. Drygt åtta timmar senare slutade det faktiskt, och när Iron Maiden gick på var det uppehåll under hela deras spelning. Lagom när de gick av och festivalen var slut började det åska som fan; det blixtrade och mullrade i ett, och när vi var på väg mot tunnelbanan började det att regna igen och då fullkomligt vräkte det ner!  :/

Konserterna då? De första såg vi inte för vi kom inte in förrän Hammerfall spelade, och då missade vi början så vi såg bara halva. Inget av Slayer, inget av Iggy, inget av Alice Cooper, inget av Mötley Crue, men hela Iron Maiden. Så jag la ut ganska mycket pengar för en och en halv konsert i ösregn. Japp! Fast det jag såg var bra, så det är jag nöjd med.

         

1) På väg mot festivalområdet, ännu inte så blöta.
2) Lite blöta
3) Nu börjar det bli blött på marken...

         

1) Blötare men glada ändå 
2) Vi träffade två andra välbekanta (och blöta) rockers  ;)
3) Scrrrrrrrream for me Sweden!!! Iron Maiden avslutade festivalen.



Jag är blöt om tassarna.



Blötare.



Ännu blötare...  :(

Och värre blev det. När festivalen var slut och vi skulle ut från området vadade vi i vatten och lera upp till vristerna!
Fy fan så vi såg ut när vi kom hem till Annika! Och vad blöta vi var! Jag hade lera ända upp på låren! Jag kan inte minnas att jag har varit så blöt och skitig någon gång som jag var då.  :S

Om man inte tycker att det skitdåliga vädret är det sämsta med festivalen, så kan man ju kanske förstå hur dåligt organiserat det är. Med tanke på det så tror jag inte att det blir någon Sonisphere för mig någon mer gång.  :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0