Städade hos veterinären

I kväll blev det ett besök hos veterinären. Båda kissarna blev vaccinerade och så togs ett nytt blodprov på Otis för att kolla värdet på sköldkörteln. Svaret får jag om några dagar, men jag tror och hoppas att det ser bra ut. Jag tyckte lite synd om Otis när sköterskan skulle ta blodprovet, för trots flera försök gick det inte. Till slut fick en annan sköterska komma och sticka i andra benet i stället, och som tur var gick det bättre då. Men han är så duktig! Han sitter stilla och låter dem hålla på med honom.  *Stolt*  Han vägdes också som vanligt, och han har gått upp ett hekto till sedan den senaste kollen i augusti.  :)
Otis passade på att lämna ett visitkort inne i undersökningsrummet också. Han blev tydligen lite bajsnödig, för helt plötsligt satte han sig i ett hörn och släppte ut en hög av lite halvdiarré-aktig sörja. Så det var ju bara för mig att torka upp och städa bäst jag kunde. Urrk! Men han är söt ändå!  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0