Trött på vinterbussarna

Det som jag tycker är värst med den här långa vintern är inte snön eller kylan, utan att stadsbussarna har så svårt att hålla tiderna. Nästan varje kväll när jag ska åka hem efter jobbet får jag stå och vänta i kylan; en halvtimma till trekvart är inte helt ovanligt. Jag förstår inte vad problemet är. Jo visst kan jag förstå en viss försening, några minuter är helt acceptabelt när vädret är som det är. Men när buss efter buss uteblir och man är helt stelfrusen efter 40 minuters väntan, då hälsar man inte överdrivet glatt på busschauffören när en buss äntligen behagar dyka upp. Jag har inte kommit hem före kl. 19 en enda kväll de senaste veckorna. Skittrist!  :(  *Irriterad*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0