Sjuk

Jag är sjuk. Genomförkyld. Det har ju varit på G från och till en lång tid nu, så det är skönt att det äntligen har brutit ut.  :/

Lilla Felicia är här. Hon kom i dag och ska stanna några dagar som en nödlösning tills hennes människors kök och badrum har renoverats färdigt. Hon har bott hos en snäll tant sedan början av januari medan hennes familj har bott hos släktingar, och tanken var att allihopa skulle flytta hem till sig i dag. Men renovering är inte färdig som det var lovat och tanten kunde inte ha Felicia längre än till i dag, så då får hon vara här så länge.
Direkt när jag släppte ut henne ur transportburen gick hon rakt in till mitt skrivbord och la sig i hörnet längst in bakom det. Det är hennes plats; hon brukar ligga där när hon är här. Men nu är det några år sedan sist, och det är helt otroligt att hon kommer ihåg efter så lång tid var hon brukar ligga!  :O
Jag har även satt upp en gallerdörr in till det rummet så att hon får vara ifred för mina kissar; hon är lite rädd för dem. Otis har självklart försökt (och även lyckats ett par gånger) att ta sig in, men jag har genast tagit ut honom.  :P

*Snörvel*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0