Djuriskt

I dag gjorde jag ett efterlängtat besök på:



Det var 16 år sedan jag var där senast (med mitt dåvarande jobb), och det var i februari, så då såg vi inte så många djur. Så egentligen är det nog närmare 20 år sedan jag var i djurparken "på riktigt"!  :S

Först tog vi en tur i Safariparken. Där såg vi bl.a.

         

1) Strutsar...
2) ...giraffer...
3) ...och lejon!  :)

Efter det var det dags för lite medhavd lunch och sedan började vi vandra runt i djurparken. Trots det soliga och väldigt varma vädret såg vi en hel del djur.  :P

         

1) Präriehund
2) Pappa björn...
3) ...och mamma björn med tre små nallar!  :D

         

1) Stor kisse  ;)
2) Schimpans
3) Gorilla med bebis

         

1) Noshörningar och zebror
2) Elefanter
3) Kameler

Det var grymt mycket folk så vi hoppade över Marine World med delfinariet. Det får bli nästa gång i stället. Samma sak med Tropicarium; det får också bli nästa gång.
Trots det en lyckad dag. Det var trångt, varmt och svettigt, men roligt!!!  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0