Riva

Jag var ju som sagt ute med mitt gamla jobb i går. Tyvärr gick vi till Riva för att äta. Jag gillar verkligen inte det stället. Man får jättelite mat för jättemycket pengar. Plus att det tar så jäkla lång tid innan man får maten.
Jag har ätit där två gånger tidigare och varit missnöjd båda gångerna. Nu är det några år sedan sist, så jag tänkte att kanske tredje gången gillt då. Men inte på Riva inte. Nej nej.
Först tog det jättelång tid innan vi fick in drickat som vi hade beställt. När vi äntligen fick servitrisens uppmärksamhet om att vi var redo att beställa maten så passade vi på att beställa ny dricka igen, för då hade det första redan tagit slut.
Sedan började väntan på maten. När vi hade väntat kanske en halvtimma så kom ytterligare en person till vårt sällskap. När han beställde sin mat sa servitrisen att hans mat skulle komma senare än vår eftersom hade beställde så långt efteråt. Men det var ok sa han, så hon tog beställningen och gick. Efter att ha väntat typ en evighet till på maten så kom äntligen... HANS mat! Jorå, han som skulle få sin mat mycket senare än oss andra fick sin först. Vi fick vänta en kvart till innan vår mat kom.
När vår mat väl kom, så var det en i sällskapet som hade beställt en Frutti di mare-pasta, men fick en Frutti di mare-pizza. Han påpekade det för servitrisen som tog med pizzan ut i köket och sedan kom tillbaka och sa att det hade blivit en miss men att han skulle få rätt rätt. (Vitsigt av mig där!) När han äntligen fick sin mat hade vi andra hunnit äta upp vår mat. Så jävla dåligt!
Själv beställde jag en Kräft Ceasar, vilket visade sig vara några salladsblad med ett fåtal räkor och kräftstjärtar på. Jag blev inte ens mätt! Väl investerade 139:-. NOT!  :(
Sedan var det några som beställde dessert. Samma sak där; kaffet kom först och när desserterna väl kom var kaffet redan slut sedan länge.
Nej, inget mer Riva för min del.

Det hände dock en rolig sak där. Två personer vid vårt bord skulle dela en flaska rött, och när servitrisen kom med flaskan och två glas på en bricka så tappade hon balansen på brickan. Flaskan ramlade och gick i tusen bitar och rödvinet skvätte åt alla håll. En stund senare kommer en annan servitris med en massa flasköl på en bricka, och hon tappar balansen på brickan och nästan alla öl ramlar av på EXAKT samma ställe som den första servitrisen klantade sig!  :P
Vi tyckte att det var skitkul! För vi var som sagt inte så supernöjda med maten och serveringen, men underhållningen var helt ok!  ;o)


Kommentarer
Postat av: Birdlegs

Kan "olyckorna" ha att göra med det andra som hänt? :) Nån som kanske ville roa er? Eller få er uppmärksamhet?

Kram

2010-07-04 @ 23:19:00
Postat av: kusin

det där är hemskt när det händer... ryser av obehag. jag tappade en bricka med öppnade öl i knät på en karl..

2010-07-05 @ 14:23:22
URL: http://snickelsnackel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0