Lugn helg med bröllop

Hade egentligen lust att gå ut i går kväll, men valde delvis på grund av min stukade vrist att ta det lugnt. Så jag "gick" på bröllop hemma i soffan framför tv-n i stället. Jag vill inte påstå att jag är en fanatisk royalist, men jag tycker ändå att det var ett väldigt vackert bröllop. Och vilket tal prins Daniel höll i slutet av middagen! Uj uj uj!!!  :o)
Jag tror att tack vare att vår kronprinsessa valde en man av folket och att kungafamiljen lät media, svenska folket och resten av världen få "vara med" hela dagen och långt in i festen så har bilden av kungafamiljen förmänskligats lite. Det var ju trots allt tydligen väldigt unikt att vi vanliga dödliga fick se så mycket av bröllopet förutom själva vigselakten och kortegen. (Det har enligt kommentatorerna på SVT aldrig hänt någonstans i världen tidigare.) Sedan kan man ju diskutera huruvida vi ska ha en monarki eller inte, men det var roligt att få se detta fina bröllop.

Vad har jag gjort i dag då? Hmmm... Inte mycket faktiskt. Slappat, slappat och slappat.  :/

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bröllopet var verkligen fint tycker jag.

2010-06-21 @ 09:40:29
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0