SRF 2010

Vi landade hos Hasse i Pukavik lite senare på onsdag kväll än vi hade tänkt (precis som alla år), men trots det drog vi i gång grillen och hade lite samkväm i trädgården.



Årets citat dröjde inte länge. Det kom nämligen redan lite senare samma kväll när Jimmy (som egentligen inte alls skulle sova i Hasse´s hus över huvud taget) däckade i vårt rum på grund av en öl för mycket, och slängde ur sig "PIA, I LOVE YOU!" precis innan han la sig ner i sängen och somnade på två röda. Oväntat, överraskande och väldigt roligt; syrran och jag började asgarva där vi låg på våra madrasser.  :P

Torsdagen bjöd på regn, men vi var väl rustade efter förra årets erfarenhet. Dricka öl kan man göra i vilket väder som helst!  ;)
Precis lagom till Sabaton gick på slutade det att regna och det gick faktiskt att se lite blå himmel mellan molnen. Det var uppehåll ända tills konserten var slut; då kom regnet igen.

         

fredagen regnade det också. Vi startade med en förfest i vårt rum innan vi åkte in till festivalområdet för att se bl.a. D:A:D och Billy Idol.

    

Vi missade tyvärr lite i början av D:A:D, men resten av konserten som vi såg var jättebra. Danskarna levererade!  :)  Lite senare hittade vi en hel del folk från huset i stora öltältet, så där blev vi sittande en stund.

    

Festivalens höjdpunkt för mig var Billy Idol. Det var jättemycket folk som ville se honom och vi hamnade som packade sillar mitt i folkhavet. Två låtar in i konserten öppnade sig himlen och det fullkomligt vräkte ner! Men folket stod kvar; vilken känsla! Åh, JÄKLAR vad bra han var!!! I slutet tog han av sig tröjan och sjöng "Rebell Yell", och det var nästan orgasmvarning på det! Konserten var över min förväntan. Det var grymt bra!!! Jag är sååå nöjd!  :o)
Han avslutade konserten med att säga "I am Billy fucking Idol!" och precis i samma stund som han gick av så kom stormen. Det började blåsa kraftigt bara helt plötsligt; häftig tajming!



Lördagens storm till trots, så satt vi faktiskt en liten stund i trädgården där M2 blev av med en decimeter av sitt långa hår. När vi kom in till festivalområdet såg vi vad stormen hade ställt till med; mixertornet på Rock Stage hade farit illa i de kraftiga vindarna.

    

Dagens första konsert för mig var Epica och då kom solen fram! Skönt med lite andrum i regnandet. Och jo då; vi satt allt i backen i år också!  :P

    

Både dagen och festivalen började lida mot sitt slut när vi ställde oss för att titta på W.A.S.P. Bra drag på både Blackie och de övriga i bandet, men stormen blåste kallt.  :S



Headliner på lördagen var Guns ´n´ roses. Nu är det ju bara Axl som är originalmedlem och då tycker inte jag att det känns som det riktiga Guns. Jag såg dem två gånger på den gamla goda tiden när Slash, Duff och de andra fortfarande var med och för mig är det det riktiga Guns ´n´ roses. Men jag tänkte att det kan ju ändå vara kul att se några låtar.
Som vanligt var ju Axl sen, och bandet gick på 45 minuter efter utsatt tid. Dåligt! I väntan på dem gick vi till Dio Stage och tittade på Stratovarius i stället. Sedan såg vi två låtar med Guns innan vi åkte hem till huset den sista kvällen för den här gången.

         

Jag hann knappt korka upp innan de här dagarna bara svischade till och det var redan söndag förmiddag och dags att åka hem. Går tiden fortare i Norje?

Det kan verka som att vädret har varit jättedåligt, men i det stora hela så tycker jag nog ändå att det var bättre än förra årets iskyla. För trots att det regnade ganska mycket så var det ändå inte så kallt utan det räckte mestadels med bara en tröja. Dessutom blev jag glatt överraskad över marken på festivalområdet; det blev inga pölar och ingen lera. Det verkade nästan som att marken sög åt sig regnet, för nästan direkt efter en skur så kunde man sitta ner utan att bli blöt. Det mest trista med vädret var stormen på lördagen; blåsten var jobbig och sedan blev det väldigt kallt på kvällen.

Som vanligt har jag haft jätteroligt och jag längtar redan till nästa SRF!  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0