Kanske en kisse?

I dag ringde jag till katthemmet som finns en bit utanför stan. Jag hörde mig för lite om kissarna som finns där och om någon av dem kanske skulle vilja komma och bo hos mig.
Jag har funderat i ett par års tid på att skaffa en katt till, och nu börjar jag känna att det kanske är dags. Egentligen har jag nog tänkt lite på det nästan ända sedan Hobbe dog, men jag ville vänta lite eftersom man inte kan ersätta en med en annan. Funderingarna har blivit allt mer seriösa ju längre tid det har gått, och i slutet av förra året hade jag nästan helt bestämt mig. Jag var inne på att hämta hem en katt redan innan jul, men så uppdagades ju Otis´ sköldkörtelproblem och då var det inte rätt tidpunkt. Men nu när han mår bättre så har jag börjat fundera på det på allvar igen.
Otis är ju trots allt ganska gammal och om det plötsligt händer honom något så blir Tilda väldigt ensam. Jag tror inte att hon skulle klara av det eftersom Otis är hennes idol/bästa vän/"storebror".
Självklart skulle jag gärna vilja ha en bebis igen, men den här gången tänkte jag ta en äldre kisse från ett katthem. En kisse som har haft det svårt i livet och som kanske ingen annan vill ha. Då får mina kissar en ny kompis samtidigt som jag hjälper en katt att få ett bättre liv.
Jag ska åka dit någon dag snart och träffa dem som finns där för tillfället. Det svåra blir ju att välja.  :S  Jag skulle vilja ta hand om allihopa...

Kommentarer
Postat av: Richard

Du kan ta hand om min katt om du vill. Jag har så mycket sår på armarna att jag har börjat tänka om. Han är snäll mot gäster, och väldigt nyfiken, så det måste vara jag som är problemet.

2010-03-17 @ 17:59:59
URL: http://snyggrille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0