Quiz med vinst

I går blev jag tvingad att göra något som jag har verkligen INTE gillar. Jag sjöng karaoke!!!  :O  Nästan helt nykter dessutom! Jag som ALDRIG sjunger så att någon hör! Det var riktigt plågsamt!  :(
Varför sjöng jag karaoke? Jag var inbjuden på fest av en viktig företagskontakt, så jag tog med mig Linda och gick dit. Det var trevligt; det bjöds på mat, dryck och underhållning. För att roa lite extra så fanns där också karaoke. Till min stora fasa kom han som hade ordnat festen fram till mig och sa att han och jag skulle sjunga. Jag fick så klart panik och sa Nej! flera gånger. Jag såg på honom att han blev väldigt besviken på mig, och samtidigt kände jag att med tanke på framtida affärskontakter med hans företag så borde jag nog ställa upp. Så till slut gick jag med på det. Men det var inte med glädje i sinnet som jag gick upp och tog mikrofonen, och när jag gjorde det önskade jag att jag hade druckit mycket mer än bara två öl.  :S
Det var han som valde låten och han vet vad jag gillar för musik, så jag är i alla fall glad att han tog en låt i min smak; Iron Maiden´s Run To The Hills. Men fy, vilken pärs det var!  :/

Något som var betydligt roligare var en tävling. Direkt när vi kom dit så fick vi dela in oss i lag och svara på en quiz. Linda och jag var så klart i ett lag. Vi skulle klura ut 27 olika namn på städer och länder. När de talade om svaren och vilket lag som vann, så visade det sig att vi hade 25 rätt och var kvällens vinnare! Vi vann tre dvd-filmer!  :D  Shit vad vi var bäst!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Grattis!

2010-05-14 @ 09:01:15
Postat av: joly

http://tobi.blogg.se/2010/may/party-pa-the-champ.html#comment

2010-05-14 @ 19:52:03
URL: http://joly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0