Taco-paj med tjut

Gjorde en taco-paj i kväll och när jag tog ut den ur ugnen satte brandvarnaren igång. Igen! Precis som en annan gång när jag också gjorde taco-paj. Den här gången hade jag den förra gången i åtanke, så jag förberedde på alla sätt jag kunde för att den inte skulle börja tjuta. Jag öppnade köksfönstret, stängde av ugnen i förväg, öppnade ugnsluckan lite i taget... Men inte hjälpte det.
Det värsta är ju att det är så högt i tak, så när brandvarnaren börjar tjuta så får jag först dra fram min hallmöbel, ställa en pall PÅ den, och sedan klättra upp på den icke helt stabila anordningen för att nå upp till taket och kunna fippla med varnaren. Allt medan den tjuter för fullt. Skitjobbigt!  ;(

Men pajen blev god!  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0