Metal-funderingar

I helgen har jag "viktigt" beslut att fatta.  :S
Det är nämligen så att "The Big Four (of Thrash)" kommer till Ullevi i Göteborg den 3/7. D.v.s. Slayer, Megadeth, Anthrax och Metallica. JA! Jag vill se Metallica. Men! Iron Maiden spelar ju på Ullevi den 1/7, alltså två dagar innan, och dem ska jag ju se. Så det blir ju lite mycket på en gång...
Biljetterna till de fyra stora släpps på måndag kl. 09.00, och frågan är nu om jag ska försöka få tag i biljett eller inte? Det hade ju varit guld om konserterna hade varit fredag och lördag i stället för fredag och söndag. Nu är det ju i stället en dags mellanrum, och vad ska man göra då? I och för sig lär det ju vara grymt bra stämning på pubarna i hela Göteborg på lördagen när Maiden spelar kvällen innan och de fyra stora kvällen efter. Kan ju lätt tänka mig vilket rock-ös det nog kommer att vara där då.  :P
Men OM jag nu skulle få tag i en biljett så är det en massa andra frågor som det ska tas ställning till. Ska vi åka hem en dag och sedan åka ner igen? Eller ska vi stanna i Göteborg i tre nätter? Var ska vi i så fall bo? Alla hotell är redan fullbokade sedan länge.
För: Jag får se två av mina stora favoritband samma helg.
Mot: Det blir en lång och dyr helg.

Hmmm...  :/

Kommentarer
Postat av: Linda

Go for it! Unna dig en helhelg i Götet med dina favoriter. Det är du värd! En plats att lägga ner huvudet går alltid att hitta. Paxa en parkbänk och och håll tummarna för fint väder...

2011-03-05 @ 11:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0