Som ett träningspass

Det blev ett besök på Busfabriken i dag igen.  :)  Jag var nämligen barnvakt till mitt kusinbarn en stund på eftermiddagen. Han fick välja mellan några olika alternativ vad vi skulle göra och då valde han Busis. Det var full fart direkt från start och redan efter bara tre(!) minuter rann svetten på mig. Jag skojar inte; svettdropparna rann i ansiktet så jag fick torka bort dem med jämna mellanrum. Vi klättrade och kröp i ett högt och intensivt tempo. En del utrymmen är trånga för oss vuxna så man får hålla på att snirkla sig och vika sig dubbel för att ta sig igenom. Inte den bästa sysselsättningen för någon som har klaustrofobi (JAG!), men roligt är det!  :P
Om jag kände mig mörbultad efter förra gången som jag var där, så är det inget mot hur jag kände mig i dag. Mina lårmuskler gav sig till känna nästan direkt av allt klättrande och när vi gick därifrån var jag ganska mör i hela kroppen.  :)

Kommentarer
Postat av: kusin

ny affärsideé: ta betalt för att ta med barn till busis , kanske 4 ggr /vecka. Då får du 4 ordentliga träningspass gratis o behöver inte lägga pengar på andra träningsformer :)

2012-07-18 @ 19:22:46
URL: http://kozzyly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0