Utflykt

I dag tog jag med mig min mormor på utflykt. Min mamma ville också följa med, så vi blev då tre som åkte när jag rattade bilen lite söderut.  :)
 
Första stoppet gjorde vi vid kyrkan där mormors föräldrar ligger begravda.
 
 
Sedan fortsatte vi till min morfars systers före detta sommarställe. Där var jag många gånger när jag var riktigt liten. Tyvärr var det inte alls roligt att se det. Huset såg ok ut, men trädgården var totalt övervuxen så det gick inte ens att ta sig in på tomten. Det har säkert inte varit någon där de senaste tio åren. Sorgligt.  :(
 
 
Efter det gjorde vi ett tredje stopp vid kyrkan där morfars föräldrar och ena bror ligger begravda.
 
 
På vägen hem stannade vi hos min vän Eleonor. Där bjöds det på både middag och dessert samt en rundvandring i deras supermoderna ladugård med lösdrift där korna mjölkar sig själva. Mormor tyckte att det var en stor skillnad mot när hon som ung hade varit hos någon bonde och mjölkat kor för hand.  :)
 
Det blev en trevlig utflykt med sentimentala foton i kameran.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0