Vatten, stan är full av vatten

En dag för några veckor sedan när jag åkte hem från jobbet så regnade det ju så mycket att det var svårt att köra på motorvägen för att det knappt gick att se något.
Jag trodde inte att det kunde regna mer än vad det gjorde den gången, men jag hade tydligen fel. I dag var det ännu värre! Jösses vad jobbigt det var att köra den sista biten hem! De sista två milen var fruktansvärda! Jag hade vindrutetorkarna på högsta hastighet och det var inte tillräckligt, sikten var enormt dålig och jag funderade allvarligt på att stanna vid vägkanten tills det slutade regna. Det var riktigt otäckt att köra bil!  :O
När jag äntligen svängde av och skulle köra in till mitt bostadsområde var det översvämning i en svacka under en bro så där gick inte att köra. Jag fick köra en annan väg, men även den går ner under en bro och där stod räddningstjänsten med blåljus på och hade stängt av vägen för där var det också översvämning.  :/  Så jag gjorde ett tredje försök och åkte en helt annan väg som är en ordentlig omväg, men den går i alla fall inte ner under några broar och via den tog jag mig till slut hem. Men shit vilken otäck upplevelse det var att köra på motorvägen i det regnet!  *Glad att jag tog mig hem*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0