Blink blink

I morse när jag satte in linserna kändes det lite irriterat i mitt högra öga. Efter en stund valde jag att ta ut linserna och använda mina glasögon i dag i stället. När jag sedan tittade lite mer noggrant i spegeln upptäckte jag ett vitt "streck" längs med kanten på irisen. Konstigt nog så gjorde det inte ont när jag hade linsen i ögat, och utan linsen känns det inte alls. Jag frågade en av veterinärerna på jobbet som är duktig på ögon och hon trodde att det kanske är ett sår på hornhinnan. Eller kanske är på väg att bli; eftersom det inte gör ont så kanske det inte har hunnit bli ett sår än men att något (linsen?) har skavt där. Så hon sa att jag får skippa linserna ett tag och använda fuktgivande droppar.
För säkerhets skull ringde jag till min optiker också. Det är ändå dags för min årliga linskoll, så jag bokade in en tid för det och sa att jag misstänkte ett sår på hornhinnan. På tisdag ska jag dit och då lär jag ju få veta om jag får linsförbud ett tag eller inte.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0