Sluthostat?

Jag ringde till Vårdcentralen i förmiddags och fick en tid redan efter lunch i dag. När jag träffade läkaren berättade jag både om hostan som jag har haft sedan i slutet av juni och att förkylningen som jag har nu är den sjunde på 13 månader. Jag fick ett recept på hostmedicin, men läkaren var noga med att påpeka att den kanske inte hjälper alls. Läkaren var också lite bekymrad över att jag har hostat så länge, så jag ska eventuellt få en kallelse till en astma-utredning.
Det togs också ett par blodprov; ett prov för att kolla min blodstatus och ett prov för att kolla allergi mot damm, kvalster och mögel. Läkaren skickade även iväg en remiss för att jag ska få göra en lungröntgen.  :O
Det känns bra att jag har tagit tag i det här med hostan nu. Förhoppningsvis får jag ett svar på vad anledningen till den är och att det går att göra något åt den.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0