Veterinärbesök

Jag var med Otis hos veterinären i dag. Det visade sig att min första gissning var rätt; bölden var en sprucken analsäck. Veterinären klämde ur den, sköljde ur ett par gånger och skrev ut ett recept på antibiotika. Så skönt att det inte var något värre!  :o)
Analsäcksproblem är vanligt hos katter och hundar, och det är tyvärr också vanligt att det är ett återkommande problem när det väl har börjat.  :/  Men det här är faktiskt den allra första gången någon av mina katter har fått det. Hobbe och Tilda hade det aldrig, Raven har inte haft det än så länge, och Otis har det nu för första gången när han är 19 år och nästan tre månader gammal!  :O  Nu känns det i alla fall bra för mig när jag vet vad bölden var för något, och Otis besväras nog inte av den längre. Hoppas bara att han slipper få tillbaka det igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0