Frusen dörr

I dag har jag inte varit vän med vinterkylan. När jag skulle till jobbet i morse tog jag mig inte in i bilen, både förardörren och passagerardörren satt som berget; de rörde sig inte en millimeter. Så till slut fick jag gå in via bakdörren och klättra fram till förarsätet. Tur att man är smidig som en flodhäst!  ;)
Väl framme vid jobbet (20 minuter för sent) hade förardörren i alla fall tinat lite så att det gick att öppna den och jag kunde ta mig ur bilen på det sätt som det är tänkt att man ska.
När jag skulle åka hem var det inga problem att öppna dörren. Men det gick inte att stänga den!  :O  Där satt jag med öppen dörr och ville inget hellre än att åka hem. Efter ett antal försök att stänga den fick jag äntligen igen den och kunde åka hem. Eller ja, några hundra meter i alla fall, för jag kom på att jag behövde tanka och stannade på närmsta mack. Då gick inte dörren att öppna! Där satt jag, inlåst i bilen! Jag kunde inte ta mig ut för att tanka, och jag kunde inte köra hem för bensinen skulle inte räcka hela vägen.  *Suck*
Så jag körde runt en stund för att det skulle bli så pass varmt i bilen att dörren tinade, vilket den till slut gjorde så att jag kunde tanka så att jag kunde ta mig hem. Jösses!
Jag har inget emot kylan egentligen, men ska det vara så här varje gång jag ska använda bilen när det är några minusgrader ute så får våren gärna komma jäkligt snabbt!  ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0