Stockholmare? Jo men visst ;)

Förr pratade inte jag så utpräglad östgötska utan mer rikssvenska, det var till och med så att jag väldigt ofta fick frågan om jag var från Stockholm. Sedan hände något, för de senaste åren har jag (tyvärr) börjat prata mer och mer östgötska. Men på jobbet i går när jag pratade med en djurägare i telefon så frågade han om jag är från Stockholm!  :D
Det betyder nog dessvärre inte att jag har dumpat östgötskan och gått tillbaka till rikssvenska, utan jag tror att det helt enkelt är så att när jag "jobbpratar" i telefon så pratar jag tydligt och artikulerar. Helt omedvetet så klart, för jag hade ju inte en aning om att jag fortfarande är "stockholmare"!  ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0