Annorlunda lördagkväll

Klockan är 03.19 och jag har nyss kommit hem. Inte för att jag har haft en helkul festnatt med trevliga vänner, utan för att jag har tillbringat kvällen på akuten.  :O
I måndags fick jag ont i huvudet på vänster sida baktill och det har hållit i sig sedan dess. Piller av olika slag har inte hjälpt alls och i torsdags ökade smärtan ordentligt. Jag tycker att den har blivit värre och värre sedan dess och lördag var värst hittills. På eftermiddagen hade jag så ont att jag trodde att jag skulle svimma av smärtan. Så jag åkte till akuten.
17.05 anmälde jag mig i receptionen
*vänta vänta vänta*
19.30 blev jag intagen på ett akutrum och fick träffa en sköterska. Hon kollade blodtrycket och tempen.
19.50 kom en underläkare som lyssnade på hjärta och lungor, och han gjorde även en första neurologisk undersökning.
20.00 tog sköterskan blodprover
21.05 fick jag flytta från akutrummet till en säng i korridoren i väntan på en ct-röntgen.
Efter ct-n fick jag gå tillbaka till sängen i korridoren och fortsätta att vänta.
22.15 kollade sköterskan blodtrycket igen.
22.35 fick jag två Panodil och en migräntablett.
22.55 kom underläkaren och pratade med mig, jag sa att pillren inte hade hjälpt än.
23.25 kom en sköterska och frågade om smärtan, jag sa att det inte var någon större skillnad.
00.45 fick jag migränmedicin via en injektion i låret.
01.40 kom underläkaren och frågade igen om smärtan, jag sa att det hade släppt lite men inte helt. Han valde då mellan två alternativ; det ena var att låta mig gå hem och komma tillbaka om smärtan återkommer. Det andra var att skriva in mig och ta ett ryggmärgsprov. Det provet ska de ta även om smärtan återkommer och jag måste gå dit igen.  :/
02.30 var beslutet taget och jag fick gå hem med ett par migräntabletter så att jag har om det behövs.
 
Blodproverna, ct-n och den neurologiska undersökningen visade ingenting konstigt. Inga tecken på infektion, inflammation eller stroke. Blodtrycket var lite högt, men läkaren sa att det kan bero på smärtan.
Så vad är felet? Läkaren kunde inte svara på det, men gissade på en ovanlig och långdragen variant av migrän. Kanske orsakad av stress eller något (en drastisk förändring) som har hänt. Då vet jag vad jag gissar på...  :/
 
Nu ska jag äntligen lägga mig och sova. Jag har fortfarande ont, men det är inte alls samma intensiva och plågsamma smärta som tidigare. Jag hoppas att jag vaknar utan huvudvärk i morgon och att den smärtan inte kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0